• RSS Ajuntament
  • YouTube
  • "Twitter
  • Facebook

Actualitat

L’Ajuntament de Dénia posa en marxa de manera experimental la línia d'autobús en la zona de la Pedrera-Montgó

S'ha dissenyat una ruta circular amb dotze parades i quatre eixides diàries

14/07/2017

L’Ajuntament de Dénia engega, a partir del dilluns 17 de juliol, el servei d'autobús per a la zona de la Pedrera-Montgó, adjudicat a l'empresa DeniBus. Es tracta d'una experiència pilot que té com a objectius, d'una banda, facilitar la mobilitat ciutadana i millorar el trànsit de la ciutat i, a més, obtenir dades fiables sobre la demanda social real del servei, els costos, la seua viabilitat, eficàcia i, en definitiva, valorar si escau d'aquest tipus de transport públic en l'àrea.

L'autobús realitzarà una ruta circular amb eixida i arribada en la plaça de Jaume I. En principi s'han establit dotze parades: la ja esmentada de Jaume I, al costat del Centre de Salut Pública; l'IES Historiador Chabàs; hospital de la Pedrera; encreuament del Pare Pere; encreuament de l’assagador de Santa Llúcia i el camí de Merle (pujada); Corral de Calafat; restaurant Galeretes; encreuament de l’assagador de Santa Llúcia i el camí de Merle (baixada); urbanització Al-Khalif; supermercats Lidl-Consum; encreuament del carrer de Diana amb l'avinguda de Joan Fuster; avinguda de Juan Chabás, a l'altura del supermercat Mercadona i fi de ruta en la plaça de Jaume I-Centre de Salut Pública. A més d'aquestes parades es podran assignar altres noves segons les necessitats detectades entre els usuaris.

L'autobús realitzarà quatre viatges diaris, de dilluns a diumenge, amb eixides a les 8, 14, 16 i 20 hores, coincidint amb els horaris habituals de treball i escolarització. La durada prevista de cada trajecte és d'uns 35 minuts. El preu del bitllet s'ha fixat en 1 euro.

El vehicle que cobrirà aquesta ruta disposa de 24 places més una per a persones amb diversitat funcional.

La prova pilot del servei es desenvoluparà fins al 15 de desembre i permetrà obtenir estadístiques i dades pràctiques sobre la demanda real d'aquesta línia de transport públic així com determinar la seua viabilitat i sostenibilitat econòmica-financera.

Altres noticies
imprimir