Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Les consultes a l'OMIC sobre agències de viatges i transports s'incrementen durant la crisi sanitària

Les reclamacions gestionades pel servei permeten recuperar 20.000 euros per als usuaris des que va començar l'any

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor de Dénia (OMIC) ha atés des de gener de 2020 més de 330 consultes, el 75% de les quals s'ha realitzat de manera telemàtica.

La major part de les consultes en el que portem d'any han estat referides als sectors de telefonia, electrodomèstics, entitats financeres, agències de viatges i transports. Les consultes en aquests dos últims sectors s'han vist incrementades a causa de la crisi sanitària de la COVID-19.

Els consumidors deniers han presentat 215 reclamacions, totes elles tramitades per l'oficina, obtenint en més del 50% dels casos un resultat favorable per al reclamant. L'import total aconseguit per als consumidors a través de la gestió de reclamacions que realitza l'OMIC ascendeix a 19.832 euros en el que va d'any.

L'OMIC en temps de COVID-19

Els resultats de l'OMIC durant aquest període de crisi sanitària són “més que satisfactoris” per a la regidora responsable del servei, Elisabet Cardona.

Des del 14 de març fins a l'actualitat s'han donat d'alta i tramitat 120 reclamacions, la qual cosa suposa més de la meitat del total d'enguany.

En aquest període s'han atés al voltant de 290 consultes de manera telemàtica, totes elles referides a diferents sectors com a agències de viatges, transports, principalment aeris, companyies de telefonia, entitats financeres, assegurances….

L'import aconseguit per als consumidors a través de les reclamacions tramitades en aquesta OMIC des del 14 de març i fins a l'actualitat ascendeix a 14.129 euros, el que suposa el 71% del total aconseguit en el transcurs d'enguany.

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Dénia ofereix informació, ajuda i orientació als consumidors i usuaris del municipi, així com la tramitació de les reclamacions que es presenten en assumptes relacionats amb el consum de béns (electrodomèstics, vehicles, joguets, roba…), subministraments (electricitat, gas, telefonia, internet…) i serveis (assegurances, transports, viatges, bancs…). És un servei gratuït per a les persones empadronades en el municipi. Des de l'inici de la pandèmia es presta de manera telemàtica, a través del telèfon 628614679 i del correu electrònic vfuster@ayto-denia.es. Un dia a la setmana, els dimarts, s'atén el públic de manera presencial, només amb cita prèvia. Aquesta es tramita a través de la web de l'ajuntament www.denia.es.

Les consultes a l'OMIC sobre agències de viatges i transports s'incrementen durant l...

Altres notícies

*Informació gestionada pel Gabinet de Comunicació i Premsa de l'Ajuntament de Dénia.

Informació de contacte
Anar al principi de la pàgina