Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

El Ple aprovarà la setmana pròxima traure a licitació el nou servei de recollida de residus i neteja urbana

El pressupost d'eixida supera els 68 milions d'euros i s'hi inclouen millores com la incorporació del cinqué contenidor per a orgànica i l'adaptació de les tasques de neteja a les necessitats estacionals

El nou plec per a licitar el servei de recollida de residus i neteja urbana de Dénia ha passat aquest matí per comissió informativa i la pròxima setmana, el 8 d'abril, n'està prevista l'aprovació en un Ple extraordinari. Superat aquest tràmit, es traurà a licitació el nou contracte, que ascendeix a un pressupost inicial de 68.228.848 € per 10 anys.

Segons ha destacat l'alcalde, Vicent Grimalt, "aquest nou contracte vol resoldre les mancances que arrossega l'anterior concessió, de fa 16 anys, i modernitzar i adaptar a les noves necessitats el servei".

En aquest sentit, la regidora de Transició Ecològica, Maite Pérez, ha enumerat els principals canvis i millores que introdueix el nou plec, entre elles, la incorporació del cinqué contenidor, de color marró, per a la recollida selectiva de la matèria orgànica. Això sí, ha matisat l'edil, "en un primer moment aquests contenidors tindran un ús restringit per a les persones que n'entenguen l'ús i s'hi comprometen", ja que es vol garantir que els residus que s'hi aboquen siguen només orgànics.

El nou contracte també comportarà la substitució de tots els contenidors, que hauran de ser més grans i també accessibles. Comptaran, a més, amb sensors intel·ligents que informaran l'empresa quan estiguen plens al 80% per a planificar-ne el buidatge "per necessitat i no per ruta, com es fa ara".

Una altra millora, “per a reduir la presència i l’impacte dels contenidors en certs llocs especials”, és la recuperació de la fórmula tradicional d’arreplega de les bosses de fem porta a porta, en barris com Baix la Mar i les Roques i també en la Xara i Jesús Pobre.

Uns altres punts en què insisteix el contracte és en l’increment de la neteja (‘baldeo’) en zones noves; la retirada de fem en barrancs; neteja d’herbes en voreres, tant del nucli urbà com de l'extraradi; i la retirada de l’amiant.

Com a novetat, també, el contracte serà revisat i actualitzat, si s’escau, cada dos anys per a adaptar-lo a les noves necessitats.

Paco Roselló, regidor d’Hisenda, ha explicat que, tenint en compte els diversos tràmits administratius, la empresa concessionària del nou contracte podria començar a treballar a Dénia al setembre, amb un termini de 6 mesos per a posar en marxa la prestació del servei al 100% (amb la maquinària i totes les millores compromeses).

Per a l’estiu, ha assenyalat Maite Pérez, “sí que hem fet ja una previsió de necessitats per a millorar, amb els recursos actuals, el servei de neteja en la temporada alta". El nou contracte sí que hi inclourà una adaptació de les tasques de neteja a les necessitats estacionals, dividides en tres categories: temporada baixa, alta i extraalta.

Finalment, l’alcalde ha aprofitat la presentació dels nous plecs del servei de neteja per a insistir en la necessitat que la ciutadania s’hi implique. “No és més net qui més neteja, sinó qui menys embruta, i la complicitat del veïnat és fonamental perquè la millora es note i es consolide”. “Per molt que hi invertim, si no som responsables continuarem tenint problemes, com ara mateix, que les conductes incíviques suposen un sobrecost de 200.000 euros anuals”.

El Ple aprovarà la setmana pròxima traure a licitació el nou servei de recollida de residus ...

*Informació gestionada pel Gabinet de Comunicació i Premsa de l'Ajuntament de Dénia.

Informació de contacte
Anar al principi de la pàgina