Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

El 'pla de xoc' per a reforçar i agilitzar els serveis del departament d'Urbanisme ja ha permès reduir a menys de la meitat les sol·licituds de llicències pendents

Els resultats dels primers sis mesos de funcionament del Pla de millora de l'àrea de Territori ja evidencien la gran agilització que ha experimentat la dinàmica del departament. Un dels objectius principals fixats, reduir el nombre d'expedients pendents dels tres últims anys, ja és una realitat: s'ha agilitzat notablement la informació, comunicació o resolució i en el cas de les llicències d'obra major, només en queden a data de hui 51 pendents de comunicar, de l'import de 188 del 2018, 2019 o 2020. Pel que fa a l'obra menor, en queden per a abordar 48, del total de 104 pendents dels anys 2019 o 2020.

El 'pla de xoc' en Territori ha augmentat la plantilla del departament amb sis empleats, que van iniciar les seues funcions l'1 de desembre de 2020: dos arquitectes superiors, dos arquitectes tècnics, un auxiliar administratiu i un TAG.

Un altre dels indicadors que ja llancen molt bons resultats és el de la reducció del termini mitjà de comunicació del resultat d'una revisió de fons de les sol·licituds de llicències d'obra major i menor: pendents i noves de 2021, a 70 i 45 dies, respectivament. Les previsions de millora s'han assolit, amb el compliment dels terminis, però a més destaca que el nombre de sol·licituds durant aquest semestre ha augmentat en els dos casos respecte al mateix període de 2020: s'han registrat 57 sol·licituds d'obra major (43 l'any passat) i 228 d'obra menor (enfront les 162 del primer semestre del 2020).

També està elaborat i posat en marxa el procediment d'informe municipal previ, exigit per la nova Ordenança de la Construcció per a les obres majors, que va entrar en vigor el 10 de juliol. La implantació de l'informe previ comporta el compromís, per part d'Urbanisme, que el sol·licitant l'obtindrà en un termini màxim d'un mes després de la presentació de tota la documentació. L'informe previ vol aclarir el marc de referència bàsic per a evitar una cosa habitual fins al moment en aquest departament: que un 75% de les peticions de llicències que entraven a l'ajuntament havien de ser esmenades.

Igualment, el departament compleix ja amb la reducció a un mes del temps mitjà d'espera de cita prèvia per a assumptes de caràcter tècnic superior: les cites sol·licitades s'atenen presencialment, telefònicament, per correu o per Zoom abans dels 31 dies indicats. I també s'han duplicat les cites ateses pels arquitectes superiors fins a aconseguir la vintena setmanal.

La regidora de l'àrea, M. Josep Ripoll, ha assenyalat que el compromís inicial era informar anualment dels resultats d'aquest pla de millora, "però les boníssimes dades assolides en només sis mesos mereixen ser destacades, perquè corroboren el que sempre hem defensat: que el d'Urbanisme és un departament molt saturat i requeria d'una aportació extra de treballadors per a posar-ho al dia".

Aquesta ràpida evolució, ha afegit Ripoll, "demostra també que comptem amb un personal molt eficient i implicat en el bon funcionament de l'àrea de Territori" i ha agraït l'esforç realitzat per a aconseguir "tan bons resultats en tan poc temps".

El 'pla de xoc' per a reforçar i agilitzar els serveis del departament d'Urbanis...
Anar al principi de la pàgina