Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

L'Estratègia de mobilitat ciclista a Dénia 2021-2027 aposta per reforçar la xarxa de vies compartides, la reducció dels límits de velocitat i la pacificació del trànsit

El Ple votarà aquesta vesprada el document, una eina que parteix "del potencial que té la ciutat, on més del 50% de la població es desplaça a peu i un 80% té bicicleta a casa"

El regidor de Transport i Mobilitat, Javier Scotto, ha presentat aquest matí les línies bàsiques de l'Estratègia de mobilitat ciclista a Dénia per als pròxims sis anys, a poques hores de l'aprovació del projecte pel Ple de la Corporació municipal.

L'aspiració d'aquest nou pla de foment de la mobilitat sostenible a la ciutat parteix dels intents previs -el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de 2008, el Dénia Cycling de 2013 i l'avançament de l'estratègia actual de 2018- per a redissenyar un nou pla, basat ara en l'aposta per la consolidació d'una xarxa de vies compartides per vehicles motoritzats i no motoritzats, la reducció del límit de velocitat en el nucli urbà (zones 20/30), la pacificació del trànsit, l'ampliació dels aparcabicis (ara mateix, en són més de 70 punts a Dénia) i la correcta senyalització viària, enfocada també als desplaçaments no motoritzats.

El nou full de ruta per a la política ciclista de la ciutat abarca sis aspectes:

1. L'adaptació de l'ordenança de trànsit a la darrera reforma legal.

2. Infraestructures: revisió de carrils bici, implementació de zones 20/30, xarxa d'aparcabicis, etc.

3. Educació i capacitació viària.

4. Participació

5. Comunicació i campanyes de difusió

6. Moviments socials

I emmarcades en aquestes sis àrees, l'estratègia defineix un calendari d'actuacions per als pròxims sis anys per a intentar millorar el percentatge d'ús de sistemes de mobilitat no motoritzats, augmentant-ne sobretot la percepció de seguretat i aprofitant "el potencial que té la ciutat, on més del 50% de la població es desplaça a peu, un 80% té una bicicleta a casa i més d'un 91% vol que l'Administració en fomente l'ús", ha destacat el regidor. A més, es calcula que el percentatge actual d’ús de la bici com a mitjà de transport és d’un 21% entre la població deniera, “quan en 2008 era només de l’1%, una xifra esperançadora per a continuar treballant-hi”

Tanmateix, criden l'atenció dades com que "el 78% de l'alumnat de tercer cicle de Primària té bici, però només un 0,5% l'utilitza per a anar a escola", la confirmació que la percepció de seguretat, i especialment en zones sensibles com les escolars, és molt baixa, ha assenyalat Scotto.

Mesures concretes

L’Estratègia de mobilitat ciclista a Dénia 2021-2027 inclou, com a actuació principal, la creació i ampliació en tres fases d’àrees de moderació de la velocitat i d’incorporació de ciclistes, les anomenades zones 20/30, començant per la part més cèntrica del nucli urbà, la compresa entre el port i l’avinguda d’Alacant i Patricio Ferrándiz i la ronda de les Muralles.

S’hi contempla també l’ampliació de voreres, el canvi del sistema d’aparcament en bateria a cordó en alguns carrers i també l’eliminació de carrils bici “que han demostrat ser perillosos, com els ciclocarrers, o conflictius, com els que comparteixen vorera amb els vianants”.

L'Estratègia de mobilitat ciclista a Dénia 2021-2027 aposta per reforçar la xarxa de vie...
L'Estratègia de mobilitat ciclista a Dénia 2021-2027 aposta per reforçar la xarxa de vie...
Anar al principi de la pàgina