Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Cloenda de les accions formatives de Creama Dénia destinades a joves, persones desocupades i persones amb diversitat funcional

El curs 2025-2026 a Creama Dénia ha finalitzat hui amb un acte de cloenda celebrat al CdT en el qual han participat l’alcalde en funcions, Rafa Carrió, la regidora de Creama Dénia, Maria José Garcia i la gerent del Creama, Rosario Donderis.

Han rebut els seus diplomes l’alumnat dels cinc programes formatius de qualificació bàsica que oferix Creama Dénia i l’alumnat que ha participat en la formació per a obtindre el certificat professional de socorrista en instal·lacions aquàtiques i el del curs d’activitats auxiliars a vivers, jardins i centres de jardineria.

El programes formatius de qualificació bàsica PFQB són l’acció formativa més veterana de l’oferta de Creama Dénia, que els impartix de manera ininterrompuda des del curs 1994-1995. És una formació destinada a joves de 16 a 21 anys, subvencionada per la Conselleria d’Educació.

En el curs 2025-2026 l’ajuda ha sigut de 214.250 euros per al desenvolupament dels cinc programes impartits: Activitats auxiliars de comerç; Activitats auxiliars en conservació i millora de boscos; Activitats auxiliars i de suport a vaixell en port; Operacions auxiliars en l’organització d’activitats i funcionament d’instal·lacions esportives i Operacions auxiliars de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics.

Els programes han tingut una duració de 960 hores i inclouen pràctiques en empreses de Dénia i la Marina Alta. L’oferta de places ha sigut de 15 persones per curs. Segons ha indicat la gerent de Creama, vora el 15% dels joves participants en els programes ha decidit la reinserció al món educatiu.

La novetat més destacada d’este curs pot ser la incorporació a l’oferta formativa del Certificat de professionalitat de socorrista en instal·lacions aquàtiques, que s’impartix per primera vegada a la comarca. La formació respon a la demanda detectada en els estudis que realitza Creama i al fet que la població puga accedir a la titulació professional oficial de manera gratuïta.

Este certificat de professionalitat s’inclou en el programa Formació per a la inserció i va destinat a persones desocupades. Està subvencionat per Labora, que hi ha destinat 25.092 euros a l’acció. Les places oferides eren 12, de les quals 8 persones han acabat el certificat. La formació ha sigut de 410 hores, de les quals 80 han sigut de pràctiques en empresa.

Per últim, Creama Dénia ha impartit un curs d’Activitats auxiliars a vivers, jardins i centres de jardineria dirigit a persones amb més d’un 33% de discapacitat acreditada. La formació també està subvencionada per Labora amb 21.992,80 euros.

El curs, de 8 places, ha tingut una duració de 380 hores.

Una altra dada que ha aportat la gerent del Creama: més del 25% de l’alumnat de les accions formatives s’incorpora al mercat laboral.

Rosario Donderis ha agraït la tasca del professorat, la col·laboració de les empreses i la implicació de l’Ajuntament de Dénia, tant en l’aspecte econòmic com a través dels departaments de Parcs i Jardins, Educació, Obres i Serveis, Esports, Cultura, Joventut, Serveis Socials, Igualtat, Biblioteca, Medi Ambient, Majors i OMIC.

Finalment ha reconegut l’esforç de l’alumnat, l’ha felicitat per l’evolució al llarg d’estos mesos de formació i els ha encoratjat a “aprofitar totes les portes que s’obrin davant de vosaltres”.

La regidora de Creama Dénia, Maria José Garcia, ha parlat de la formació “com a eina imprescindible de progrés personal, social i econòmic, per això, des de la regidoria continuarem apostant per oferir oportunitats formatives de qualitat que permeten a les persones créixer, adquirir competències i construir un futur amb més possibilitats”. Garcia ha agraït la tasca del professorat i la participació de les empreses col·laboradores, “la qual és imprescindible”. Per últim, ha destacat l’esforç, la constància i les ganes d’aprendre de l’alumnat i l’ha animat a continuar formant-se i avançant.

Per part seua, l’alcalde en funcions, Rafa Carrió, ha valorat també el treball i l’actitud de ‘continuar endavant’ de l’alumnat, la qual cosa es traduïx “en més persones preparades per a afrontar el futur amb més eines i més confiança. I això sempre és una bona notícia per a Dénia”. “Hui celebrem que heu arribat fins ací, que heu fet el pas. I celebrem que, encara que ningú sap exactament què passarà demà, esteu molt més preparats que ahir per a afrontar-ho”.
Cloenda de les accions formatives de Creama Dénia destinades a joves, persones desocupades i...
Cloenda de les accions formatives de Creama Dénia destinades a joves, persones desocupades i...
Cloenda de les accions formatives de Creama Dénia destinades a joves, persones desocupades i...

*Informació gestionada pel Gabinet de Comunicació i Premsa de l'Ajuntament de Dénia.

Informació de contacte
Anar al principi de la pàgina