Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Dénia visibilitza la seua gastronomia i producte local en el congrés Madrid Fusión

L'equip de cuina de la Venta de Posa & El Carreter, capitanejat per Federico Guajardo, elaborarà les degustacions per al públic i prescriptors

Dénia participa este mes de gener en el congrés global de gastronomia Madrid Fusión de la mà de Saborea España, club de producte del turisme gastronòmic del qual és membre. La 22a edició del certamen gastronòmic tindrà lloc del dilluns 29 al dimecres 31 de gener, sent una oportunitat per a reforçar el posicionament de Dénia com a Ciutat Creativa de la Gastronomia i visibilitzar la gastronomia deniera i els seus productes a través dels tallers, demostracions i degustacions gastronòmiques que s'oferiran durant el congrés.

En esta edició, Turisme Dénia, amb la col·laboració d'AEHTMA, ha confiat en els xefs del restaurant Venta de Posa & El Carreter. El seu cap de cuina, Federico Guajardo, acompanyat dels cuiners Darwin Allauca i Santiago Logacho, elaborarà tres propostes gastronòmiques que podran ser degustades pels visitants de l'estand de Dénia durant la Ruta de la Tapa que organitza Saborea en el congrés, així com la resta de dies del certamen. Els representants de Dénia oferiran tres tapes: tosta regañada amb esponja de tomaca, gel d'encisam amb polp sec i capellà; ‘Sostenibilitat de la gamba roja de Dénia’ i la tapa ‘Orxata rosa i foie’.

A més, el dilluns 29 Federico Guajardo elaborarà les postres ‘Perfecte de Torró amb gelat d'ametla i tocs de llima’ que es degustarà en un menú gastronòmic elaborat conjuntament per totes les destinacions Saborea per a prescriptors de l'àmbit gastronòmic convidats a l'esdeveniment.

 

Tallers, tastos i ponències

Així mateix, els cuiners de la Venta de Posa & El Carreter impartiran tallers experiencials de tapes per a grups de deu persones a l'Aula Gastronòmica de l'espai Saborea España, on els participants podran preparar directament les següents propostes:

•         dia 29 - Postres amb productes de proximitat de la Marina Alta, per Darwin Allauca.

•         dia 30 - Aprofitament de la gamba roja de Dénia, per Santiago Logacho.

•         dia 31 - La nostra manera de veure l'ensalada valenciana, per Santiago Logacho.

 

El celler Les Freses de Jesús Pobre, igual que anys anteriors, participarà amb els seus vins en l'estand de Dénia i oferirà el taller/tast “Varietat regna de blancs: Moscatell”, impartit per Ángela Sendra els dies 29 i 30 a l'Aula del vi.

El dia 30 també estarà present a Madrid Fusión Carlos García Moreno, xef i manager del restaurant Dexcaro & Ossadia de Dénia, que realitzarà la presentació ‘Mar amb tradició i avantguarda a Dénia’.

 

Col·laboració d'empreses locals

L'estand de Dénia aglutinarà així mateix l'oferta de productes gastronòmics de la zona i comptarà amb la col·laboració d'empreses del sector com Cidoncha, amb les seues coques, i Melicatesen, que exposarà productes de la Marina Alta com a melmelades i mels.

L'alcalde i regidor de Turisme, Vicent Grimalt, assistirà a este esdeveniment gastronòmic internacional i estarà present en diferents actes institucionals que tindran lloc durant el certamen. La delegació de Dénia es completarà amb personal tècnic de Turisme Dénia i la gerent d'AEHTMA, Reme Cerdà, que atendran l'estand de la destinació.

Les previsions són d'una gran afluència de públic, seguint el deixant de l'edició de 2023, considerada “històrica”, en la qual es van aconseguir xifres de rècord de visitants, congressistes i periodistes.

 

Promoció en FITUR

Uns dies abans, Turisme Dénia iniciarà el seu pla de promoció 2024 participant en la Fira Internacional de Turisme FITUR de Madrid, punt de trobada de professionals del sector i esdeveniment de promoció turística de primer ordre.

L'alcalde i regidor de Turisme, Vicent Grimalt, acompanyat per personal tècnic del departament, cobrirà una intensa agenda de treball durant els dies dedicats a professionals, previs a l'obertura de la fira al públic.

D'una banda, està prevista la presentació d'un projecte pioner, un “bessó digital” per a Dénia (24 de gener, 16 hores, estand de la Comunitat Valenciana). Este projecte pilot ha sigut desenvolupat per Dénia, com a Destinació Turística Intel·ligent, en col·laboració amb l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques i l'empresa Esri.

 

Premi SICTED

L'endemà, dijous 25 de gener, a les 13.30 hores, l'alcalde i regidor de Turisme, Vicent Grimalt, assistirà al lliurament dels premis SICTED que atorguen la Secretaria d'Estat de Turisme i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies. Un acte en el qual Vicent Grimalt rebrà el 3r premi atorgat a Dénia en la categoria “Millor destinació SICTED” que reconeix “el compromís de l'ens gestor en favor de la competitivitat dels servicis turístics”. Este és el segon any consecutiu que la ciutat rep esta distinció.

Unes altres de les cites previstes en FITUR són una reunió amb representants dels ajuntaments d'Eivissa i Cambrils per a abordar l'evolució del projecte “Viu la Posidònia”; trobades amb proveïdors turístics, especialment de solucions i eines tecnològiques; i l'assemblea anual de Saborea España (26 de gener).

 

Atenció presencial

L'atenció presencial en l'estand de la Costa Blanca, situat en el pavelló 7 del recinte firal, tindrà lloc durant tota la fira, tant els dies de professionals com durant el cap de setmana destinat al públic en general. Per a l'atenció del visitant i promoció de la destinació, Turisme Dénia porta material turístic promocional i informatiu dels diferents productes a l'objecte poder donar una informació completa i actualitzada.

 

L'experiència d'anys anteriors indica que el públic visitant durant el cap de setmana és, en general, un públic bastant coneixedor de la destinació, fidel a esta, que repetix visita a Dénia durant algun període vacacional o escapades i que desitja augmentar el seu coneixement de la destinació de forma personalitzada amb informació turística més concreta. En menor mesura també acudixen visitants que han sentit parlar de la destinació a amics i familiars i desitgen conéixer-la.

 

Perfecte de torró creat pel xef Federico Guajardo
Equip de cuina de la Venta de Posa & El Carreter
Tapes que s'oferiran a Madrid Fusión

Altres notícies

*Informació gestionada pel Gabinet de Comunicació i Premsa de l'Ajuntament de Dénia.

Informació de contacte
Anar al principi de la pàgina