Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Brutea, la campanya de recollida de mobles i andròmines velles, rep un reconegut premi publicitari

“Brutea”, la campanya de convivència, civisme i respecte ciutadanes relacionada amb la recollida de mobles i andròmines velles a Dénia, que va llançar l'Ajuntament el mes de març passat, i dissenyada per l'agència de publicitat Sapristi Décom ha rebut el premi a la millor campanya gràfica dels premis GoliaD. Ahir, dijous 9 de maig, va tindre lloc, a Barcelona, la XVIII edició del GoliADs UAO CEU Awards, Festival de Comunicació i Publicitat on els estudiants jutgen i reconeixen el treball dels professionals del sector, en la qual es van premiar els millors treballs publicitaris en 6 categories.

 

Per a la regidora de Medi Ambient, Sandra Gertrúdix, “el gran premi seria que la campanya conscienciara a la ciutadania perquè no deixaren andròmines velles al carrer”. Marta Guillén, directora creativa de Sapristi, durant la recollida del guardó, va destacar que esta campanya “va tirar avant gràcies a la implicació de l'Ajuntament de Dénia, per arriscar-se a fer este tipus de campanyes, que s'ix un poc de la comunicació institucional típica d'un ajuntament, i va afegir, “sobretot volem agrair als treballadors de l'empresa de neteja, ja que totes les fotos que apareixen en les gràfiques són reals, i són fotos fetes per ells de tot el que es van anar trobant pel carrer, i creiem que és ho ha fet que esta campanya siga tan real i tan pròxim per a la gent”.

 

La campanya va ser la més votada en la seua categoria, d'entre totes les presentades a nivell nacional. El jurat, compost per més de 300 estudiants de Publicitat, va valorar el missatge diferent i la forma tan original d'exposar una problemàtica comuna a totes les ciutats d'Espanya. “Brutea” va obtindre una gran repercussió mediàtica, amb un gran retorn en comunicació (TVE, SER, LaSexta, Apunt, Quatre…) i va aconseguir, en solo uns dies, un considerable augment d'anomenades al servici gratuït de recollida de mobles.

 

Nova onada de la campanya “Brutea”

 

Ara, l'Ajuntament ha previst una nova onada de la campanya “Brutea”, amb noves creativitats realitzades amb fotos reals, fetes pels treballadors de neteja, de mobles i andròmines velles deixades al carrer per la població, per a conscienciar i incidir en què aquelles persones que vulguen tirar algun moble vell truquen al telèfon 966431154 per a concretar un horari de recollida, en comptes de deixar-los tirats al carrer.

 

Com ha declarat Sandra Gertrúdix, este tipus de comportaments incívics té un cost anual per a les arques municipals de 291.032 €. “Hui dia s'estan arreplegant uns 2.400 quilos diaris d'andròmines velles en temporada baixa, que es convertixen en 7.200 quilos al dia, en temporada alta. A més, de les cinquanta ubicacions del municipi on s'arrepleguen mobles vells, només 15 són de trucades telefòniques de persones que han avisat que tiraran andròmines, i en temporada alta de 150 ubicacions on deixar estris, 40 han sigut de prèvies trucades telefòniques. Per tant, això està dificultant molt a l'hora de fer el recorregut de recollida de mobles vells”. “Dénia podria dedicar, amb el sobrecost anual que este servici té per al municipi, a realitzar altres activitats, en comptes d'haver de dedicar més temps a arreplegar més estris”, ha indicat la regidora.

 

 

 

Brutea, la campanya de recollida de mobles i andròmines velles, rep un reconegut premi publi...
Brutea, la campanya de recollida de mobles i andròmines velles, rep un reconegut premi publi...

Altres notícies

*Informació gestionada pel Gabinet de Comunicació i Premsa de l'Ajuntament de Dénia.

Informació de contacte
Anar al principi de la pàgina