Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

La Regidoria del Major posa en marxa un servei telefònic de consulta i acompanyament per a les persones majors

Les persones majors són un dels sectors de la població que més està patint els efectes de la pandèmia. Les condicions de confinament total dels primers mesos, així com les posteriors restriccions a què ha obligat la crisi sanitària agreugen una situació de soledat, incertesa i incomunicació que molts dels nostres majors pateixen de manera quotidiana. Per a tractar de pal·liar aquestes conseqüències, la Regidoria del Major ha posat en marxa un servei d'atenció telefònica per a les persones majors de 70 anys pensat per a informar i atendre dubtes sobre els serveis municipals o serveis en general; oferir solucions a les necessitats que plantegen els usuaris i oferir una escolta que alleuge l'aïllament.

“El projecte “No estàs sol@. Estem amb tu” arranca amb la intenció de quedar-se i convertir-se en un servei permanent amb el qual les persones majors de Dénia puguen comptar sempre, un punt de suport a eixa soledat no desitjada que els afecta amb i sense pandèmia”, ha indicat la regidora del Major, Elisabet Cardona.

Per a començar, el servei estarà atés per les tècniques de l'Oficina del Major i es prestarà de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, en el telèfon 96 642 61 65. L'objectiu, ha avançat Cardona, “és augmentar les possibilitats del servei i poder ampliar l’horari amb la col·laboració de voluntariat de les Aules de la Tercera Edat, una vegada que puguen reprendre la seua activitat”. De moment, el projecte va sumant col·laboracions d'altres associacions, com la Llar del Jubilat, que ha posat en marxa aquest servei de telefonades entre els seus associats. Així mateix, des de l'Oficina del Major s'ha començat a contactar amb els usuaris majors de 80 anys del Centre Social per a interessar-se per la seua situació actual, poder ajudar-los en el que necessiten i informar-los de la imminent posada en marxa del nou servei d'atenció telefònica.

“Una altra qüestió fonamental per a desenvolupar el projecte amb èxit i que realment es convertisca en un servei útil per a les persones majors és la implicació dels altres departaments municipals, als quals s'haurà de recórrer per a resoldre els dubtes o necessitats dels usuaris, i d'altres entitats de la ciutat”, ha afirmat la regidora.

Una col·laboració que ja ha començat a ser visible, per exemple, en les instal·lacions de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC), que per a fer més lleugera l'espera de les persones majors que acudeixen a fer gestions, ha col·locat a la seua entrada mobiliari on els usuaris poden descansar fins que arribe el seu torn.

 

La Regidoria del Major posa en marxa un servei telefònic de consulta i acompanyament per a l...

Altres notícies

Anar al principi de la pàgina