Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Dénia rep prop de 3 milions d'euros en una convocatòria extraordinària de fons europeus Next Generation per a desenvolupar el seu Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació

L'alcalde i regidor de Turisme de Dénia, Vicent Grimalt, ha anunciat hui que Dénia és un dels onze municipis valencians seleccionats com a beneficiaris de la primera convocatòria extraordinària del programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions. La subvenció d'aquests plans serà del 100% i procedeix dels fons Next Generation, una eina financera que la Unió Europea ha posat a la disposició dels Estats membres per a la recuperació de la crisi social i econòmica generada per la pandèmia de la Covid-19. Mancant la notificació definitiva, el nostre municipi rebrà prop de 3 milions d'euros per al desenvolupament de les accions del pla de Sostenibilitat Turística en Destinació que va presentar a aquesta convocatòria extraordinària.

Al costat de Dénia, han resultat beneficiaris de les ajudes Alcalà de Xivert, Alcoi, València, Benissa, Orpesa, Finestrat, Bocairent, Cullera, Torrevella i la Mancomunitat de l'Interior Terra del Vi. La Comunitat Valenciana rebrà un total de 139,1 milions d'euros de fons Next Generation EU a executar en tres anys per a impulsar aquests plans. Les onze destinacions que han resultat beneficiàries han sigut triades en superar la puntuació exigida entre el total de 45 sol·licituds presentades a aquesta convocatòria extraordinària.

Segons ha referit l'alcalde, la posada en marxa del Pla de Turisme Sostenible de Dénia “està plenament justificada i és especialment oportuna per raons com l'actual situació del turisme i les conseqüències derivades de la pandèmia; el canvi climàtic i les seues conseqüències sobre el sector turístic; la necessitat de Dénia de reflexionar sobre el seu model turístic i incorporar els ODS com a element vertebrador de la nova estratègia; la necessitat de donar resposta als problemes propis d'una destinació de sol i platja que poden posar en risc la sostenibilitat (consum d'aigua, residus, energia) i la necessitat de diversificació en l'oferta”.

Els objectius del pla de Dénia són impulsar la renovació del model turístic feia un basat en els ODS i posicionar la ciutat com un referent global, consolidant el paper de la gastronomia com a argument vertebrador del model turístic a través de projectes com la Ciutat Creativa de la Gastronomia i el Centre de Gastronomia del Mediterrani. Es busca també contribuir a la reconstrucció econòmica i social del sector turístic després de la crisi de la COVID-19 i recuperar i activar el patrimoni cultural i natural de Dénia i de la Marina Alta.

Donar profunditat i varietat a l'oferta turística, millorar la qualitat de l'experiència, augmentar la rendibilitat del turisme i afavorir la transició ecològica i desenvolupar el projecte de Destinació Turística Intel·ligent són unes altres de les metes marcades en el pla.

Un pla que es desplega en quatre eixos d'actuacions finançables en aquesta convocatòria extraordinària. D'una banda, actuacions en l'àmbit de la transició verda i sostenible. Aquest apartat recull un “projecte clau per a l'estratègia verda de la ciutat i la recuperació de l'entorn natural: la segona fase del Bosc de Diana, juntament amb una proposta per a afavorir la transició ecològica del sector turístic, amb mesures d'impuls a l'economia circular i la millora del capital humà.

En l'eix de millora de l'eficiència energètica es preveu impulsar projectes clau per a garantir l'accessibilitat i la mobilitat turística sostenible, projectes d'humanització i valorització de l'espai urbà i l'Estratègia de la bicicleta, que pretén transformar el model de mobilitat urbana. En aquest apartat destaquen projectes com la millora de la Glorieta i el seu entorn i del carrer del Marqués de Campo i la licitació del transport públic de la ciutat.

El tercer eix a desenvolupar inclou actuacions en l'àmbit de la transició digital que faciliten la millora contínua dels processos inclosos en la cadena de valor turística mitjançant l'ús de la tecnologia. Dénia desenvoluparà el Pla Director Destinació Turística Intel·ligent, que estarà finalitzat en els primers mesos de 2022.

Finalment, s'exigeixen actuacions en el marc de la competitivitat que suposen una millora constant de la gestió de la destinació. S'inclouen en aquest eix els projectes estratègics de Ciutat Creativa i el Centre de Gastronomia del Mediterrani, projectes d'activació del patrimoni cultural i natural, com la recuperació del castell i la renovació de les instal·lacions museístiques de la ciutat.

Aquest últim punt ha enllaçat amb la intervenció de la regidora de Territori i Qualitat Urbana, Maria Josep Ripoll, qui ha aprofitat per a anunciar que, precisament, un dels edificis històrics de la ciutat recentment restaurat i que es destinarà a usos culturals, la Casa de la Marquesa Valero de Palma, és el lloc triat per a exposar els panells amb les 15 propostes presentades al concurs d'idees sobre el futur del solar de l'antic ambulatori.

Abans que finalitze l'any, ha comentat Ripoll, “farem un acte públic a la Casa de la Marquesa per a donar a conéixer el projecte guanyador i exposar les propostes que han concursat”.

Dénia rep prop de 3 milions d'euros en una convocatòria extraordinària de fons europeus ...
Dénia rep prop de 3 milions d'euros en una convocatòria extraordinària de fons europeus ...

Altres notícies

Anar al principi de la pàgina