El Mercat Municipal s’ha convertit este matí en una cuina oberta al públic. La combinació de gastronomia, tradició i producte del mercat en mans de dones ha sigut la recepta dels
showcookings que, amb motiu del Dia Internacional de les Dones, ha organitzat la Regidoria de Promoció Econòmica al mercat de Dénia. “Un homenatge a les dones i a les dones cuineres que unix tradició i gastronomia al cor del mercat municipal”, en paraules de la regidora de Promoció Econòmica, Mª José Garcia. Cuineres professionals han dirigit dos tallers amb unes participants molt especials: dones periodistes que cobrixen dia a dia la informació local a la ciutat i membres de l’associació d’Ames de casa de Dénia.
La cuinera Zoryana Hlovak, del restaurant Ca Seko, ha elaborat una
quenelle d’arròs bomba amb faves, botifarra, cansalada entreverada i aladroc acompanyada de les periodistes Jéssica Agulles (TvDénia), Marián Albalat (Vistanova TV), Miriam Pagán (Dénia FM) i Rosa Ribes (Canfali Marina Alta). Estes xefs d’excepció han deixat durant unes hores les càmeres, els micros i les llibretes per a enfundar-se el davantal i cuinar, sota les indicacions de la xef, este plat tan saborós de mar i muntanya.
Seguidament, ha sigut Rosa González, cuinera i creadora de contingut (@cocineraymadre), qui s’ha posat al front dels fogons per a dirigir l’elaboració d’unes carxofes amb salsa verda amb la participació de membres de l’Associació d’ames de casa de Dénia.
A més de les demostracions culinàries del matí de hui, del 5 al 7 de març al mercat se celebra el Mercatast. Durant estos dies, les parades La Latería, Terra de Sabor, El Celler de Mon, Bar Viciano, Kko Papúa, Bar Bonanza i Bar Magallanes oferixen una tapa especial del Dia de la Dona més beguda al preu de 4 euros.