Una delegació de la ciutat saudita de Buraydah visitarà Dénia entre el 26 i el 30 de setembre amb motiu d’un programa d’intercanvi de xefs en el qual participen les dos Ciutats Creatives de la Gastronomia de la UNESCO. El programa, promogut per Buraydah i la Comissió d’Arts Culinàries d’Aràbia Saudita, està enfocat a l’intercanvi pràctic de coneixements, tècniques culinàries i mètodes de presentació. Implica una sèrie de sessions de cuina conjunta amb cuiners deniers i visites de camp vinculades a la cadena de valor alimentària. Obri també les portes, entre altres coses, a cocrear plats de fusió que siguen reflex de l’experiència compartida.
L’intercanvi contempla una visita a Buraydah, en el mes d’octubre, d’una delegació de xefs deniers. A Dénia es desplaçaran dissabte 26 de setembre els cuiners Asmaa Al Fadl, Osama Al Humaid i Munirah Almuzaini. Els tres participaran en una demostració culinària els dies 28 i 29 de setembre en el CdT Marina Alta de Dénia.
Els xefs convidats treballaran junt amb José Manuel López, Federico Guajardo, Ausiàs Signes, Bruno Ruiz, Vicent Simó i Evarist Miralles en les cuines del CdT. Durant les dos jornades, elaboraran nou receptes de la cuina tradicional del seu país, com ara el
jareesh, considerat el plat nacional de l’Aràbia Saudita i apreciat en tot l’Orient Mitjà.
L’activitat té com objectius fomentar l’intercanvi cultural entre les ciutats participants, facilitar la transferència de coneixements i habilitats entre xefs en entorns de treball reals i desenrotllar la capacitat dels cuiners per innovar utilitzant ingredients locals.
El programa d’intercanvi, coordinat per l’Oficina de la Innovació i la Creativitat i el departament de Relacions Internacionals de l’Ajuntament de Dénia, pretén construir aliances professionals i enfortir la col·laboració entre les Ciutats Creatives de la Gastronomia de la UNESCO, potenciant el paper dels xefs i el patrimoni gastronòmic en el desenvolupament econòmic sostenible.
Està previst que la delegació saudita visite diumenge 27 el D*na Festival Gastronòmic, que enguany comptarà amb la participació de la Ciutat Creativa de la Gastronomia de Matosinhos (Portugal) representada per José Pedro Pacheco.