Categoria: Departament municipal
L'OMIC (Oficina municipal d’informació per a les persones consumidores) de Dénia és un servei municipal que informa i ajuda a la ciutadania en matèría de consum.
A través d'aquesta oficina pot exercir els seus drets com a persona consumidora, sent la mediació de la reclamació de consum un procediment que oferix la possibilitat de resoldre el conflicte de manera àgil i sense cost per a vosté.
Què fa l'OMIC?
- Informa sobre els drets de les persones consumidores i les ajuda en les seues reclamacions.
- Atén reclamacions, queixes i denúncies relacionades amb compres o serveis.
- Media entre la persona reclamant i l'empresa o establiment per a buscar una solució.
Qui pot utilitzar l'OMIC?
- Persones empadronades a Dénia.
- O persones que reclamen contra empreses amb raó social a Dénia (si al seu poble no existix OMIC).
- Només s'atenen casos de consum (relació entre empresa/professional i consumidor final).
- No s'atenen conflictes entre particulars (ex. lloguer de vivenda) ni reclamacions sobre serveis públics o procediments administratius.
Com presentar una reclamació, denúncia o queixa:
Com fer consultes u obtindre informació:
- REDOMIC DÉNIA CONSULTA (consultes en línia).
- Telèfon: 96 578 01 00 (ext. 2117 / 2200).
- Correu electrònic: vfuster@ayto-denia.es
Coneix l'arbitratge de consum de la GVA?
- És una forma ràpida, gratuïta i senzilla de resoldre conflictes entre consumidors i empreses sense anar a juí. Anar al procediment d'arbitratge de GVA
- S'emet resolució (LAUDE)
- És imparcial i les decisions són obligatòries per a les dues parts.
Fulls de reclamacions per a empreses, establiments o professionals:
Els empresaris o professionals poden arreplegar en l'OMIC els talonaris oficials de la Generalitat Valenciana (previ pagament de la taxa i cita prèvia). Confecció i pagar taxa, anar a informació del procediment, agafar cita amb l'OMIC per arreplegar llibres.
Horari
INFORMACIÓ I CONSULTES SENSE CITA : REDOMIC enllaç per a consultes
INFORMACIÓ I CONSULTES PRESENCIALS AMB CITA PREVIA clicant ací CITA CONSULTES OMIC
PRESENTAR RECLAMACIÓ, QUEIXA O DENÚNCIA a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Dénia o presencial en l'OAC/PROP, enllaç del procediment , en el següent enllaç pot obtenir cita per a presentar la seua reclamació i demés documentació de forma presencial CITA REGISTRE D'ENTRADA