Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Més de 400 escolars de 6é de primària treballen la gestió de situacions conflictives, l’autoestima i l’empatia en el taller d’habilitats socials que organitza la Regidoria de Prevenció d’Addiccions

La UPCCA (Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives) de la Regidoria de Prevenció d’Addiccions, amb la col·laboració del Centre Associat de la UNED de Dénia, han organitzat la 18a edició del Taller d’Habilitats Socials dirigit a l’alumnat de 6é de primària de Dénia, la Xara i Jesús Pobre. Les sessions s’han dut a terme als propis centres del 8 al 16 de novembre i hi han participat un total de 435 estudiants.

 

Les persones que condueixen el taller són les pedagogues i la psicòloga expertes en habilitats socials Lorena Pérez, Sandra Baeza i Cristina Cano, professionals col·laboradores de la UNED Dénia.

 

L'objectiu del taller és que l'alumnat adquirisca, desenvolupe i / o millore les competències relacionades amb les habilitats socials, aportant-los eines que els permeten tindre una adequada interacció en diferents contextos socials, així com que els faciliten el control del comportament en diferents situacions en què es puguen trobar al llarg de la vida.

 

A través del joc, de la visualització, l’anàlisi i la reflexió de situacions reals, l’alumnat treballa les habilitats socials per a millorar-les en les seues relacions i interaccions, tant amb iguals com amb altres persones; així com el millor maneig i gestió de situacions conflictives. En aquest taller es treballen sobretot l’autoestima, l’empatia, la presa de decisions, la influència i /o  pressió de grup i l'assertivitat.

 

La intervenció es du a terme en aquesta edat perquè estan en la preadolescència i subjectes a un canvi vital important, a punt d'iniciar-se en l'ensenyament secundari, incorporant-se molts d’ells a l’institut, on es trobaran amb noves amistats, influències i pressions.

 

S’intervé amb una  metodologia dinàmica i motivadora que afavoreix la participació grupal amb l’ús de material audiovisual per a impulsar aquestes dinàmiques participatives. Aquest curs, a l’igual que l’anterior, es segueixen respectant les mesures antiCOVID, realitzant els exercicis a l’aula del propi grup i sense mobilitat de la cadira ni contacte físic entre l’alumnat. 

 

En finalitzar aquesta primera part del taller, l’alumnat escriu de forma anònima els conflictes que els afecten i que es treballaran en la 2a part de l’activitat, prevista de l’1 al 9 de març de 2022.

Així mateix, el professorat completa un qüestionari per tal de poder avaluar la incidència de l’activitat i la seua utilitat pràctica. El que més remarquen és que treballar les habilitats socials és  essencial per a ajudar a l’alumnat en el seu desenvolupament.

Més de 400 escolars de 6é de primària treballen la gestió de situacions conflictives, l’auto...
Més de 400 escolars de 6é de primària treballen la gestió de situacions conflictives, l’auto...

Altres notícies

Anar al principi de la pàgina