Contingut principal

Ajuntament de Dénia

Actualitat

Dispositius especials de seguretat i neteja de platges per a la Nit de Sant Joan

Les Regidories de Seguretat Ciutadana i de Platges tenen ja llestos els dispositius especials per a la Nit de Sant Joan.

Amb l'objectiu de garantir l'orde públic, la seguretat ciutadana i la protecció de l'entorn litoral, la Policia Local de Dénia ha dissenyat un dispositiu especial de seguretat amb ampli desplegament de mitjans tècnics i humans.

Com a directriu fonamental, es recorda que queda estrictament prohibida la realització de foc i fogueres en tot l'espai de platja. Per a assegurar el compliment d'esta mesura, l'operatiu s'articularà en dos vectors d'actuació: el desplegament de recursos humans i l'ús de mitjans tècnics.

Per a les franges de vesprada i nit, Policia Local de Dénia disposarà d'un contingent de 16 agents operatius, coordinats per un inspector i dos oficials, garantint una sòlida capacitat de reacció i control sobre el terreny.

Respecte a mobilitat i mitjans tècnics, la cobertura de la costa s'executarà de forma combinada mitjançant patrulles terrestres amb quads i vehicles tot terreny i es reforçarà amb una vigilància aèria constant mitjançant la Unitat de drons per a la detecció precoç de focus de foc en el litoral.

El pla d'acció dissenyat s'estructura en dos intervencions simultànies. D'una banda, es durà a terme el control d'accessos mitjançant punts de verificació estàtics en els principals passos a les platges amb la finalitat d'interceptar i impedir l'entrada de palets, fustes, mobles o altres materials combustibles. “En este punt, comenta el regidor de Seguretat Ciutadana, Javier Scotto, comptarem amb la valuosa col·laboració del Servei de Platges, que posarà a disposició operaris per a la retirada i immediata recollida d'estos elements”.

D'altra banda, els efectius realitzaran també una vigilància dinàmica, realitzant patrullatges al llarg de tota la línia de costa per a dissuadir de conductes incíviques i mantindre buida la zona de bany.

“Finalment, tenint en compte els bons resultats d'anys anteriors, el dispositiu es desenvoluparà sota un marc de coordinació i comunicació bidireccional amb el Cos Nacional de Policia i Protecció Civil, assegurant una resposta unificada, àgil i eficaç davant qualsevol contingència que puga registrar-se durant la nit”, conclou Scotto.


Neteja de les platges

Per part seua, la Regidoria de Platges, que gestiona el regidor Pepe Doménech, destinarà des de les 19.30 hores de la vesprada del dia 23 de juny el camió de 3.500 quilograms de la flota del servei de neteja a un punt base fixat a la platja del Raset, des d'on esperarà els avisos de la Policia Local en cas de necessitat de retirar objectes i materials de les platges. Així mateix, es destinarà un vehicle de suport a la vigilància de les platges que durà a terme la policia.

El servei especial de neteja de les platges després de la festa de Sant Joan s'activarà a les 4 de la matinada del dimecres 24 de juny. Es destinaran als treballs dos garbelladores, dos pales frontals, tres camions, dos vehicles multiusos i un equip humà de 26 persones.

Les tasques de neteja es prolongaran fins a deixar les platges de Dénia llestes per a l’ús en les millors condicions.

 
Dispositius especials de seguretat i neteja de platges per a la Nit de Sant Joan
Dispositius especials de seguretat i neteja de platges per a la Nit de Sant Joan

*Informació gestionada pel Gabinet de Comunicació i Premsa de l'Ajuntament de Dénia.

Informació de contacte
Anar al principi de la pàgina